UNDERVISERE, EFTEÅR 2023

GITTE F. AASKOV

Gitte er uddannet lærer med linjefag billedkunst fra Jelling Statsseminarium og har 25 års undervisningserfaring. Hun arbejder i flere medier, de seneste år har hun haft fokus på leret og videreudannelse indenfor keramik.

Gitte underviser i keramik.

Anja HøEgh

Anja Høegh er billedkunstlærer og coach. Har arbejdet med formidling gennem kunst og kutur for alle aldre gennem de sidste 25 år. Erfaringerne spænder vidt fra scenografi, kostumedesign instruktion til formidling, billedskoleundervisning og udstillingsopbygning og meget mere.

Det vigtige omdrejningspunkt for mine kurser er at du får noget med herfra i form af ny viden, ny kunnen og forhåbentlig en masse AHA oplevelser og så selvfølgelig hygge og at vi har det sjovet undervejs.

BRITTA EGEBJERG

Britta er kunstfotogra og arbejder også tekstbaseret. Hun har stor undervisningserfaring fra mange kunstnerike projekter og kurser.

Britta underviser i Fotokunst og Kom videre med din kunst. Hun er også ansvarlig for Brande Fotowalk og underviser børnehavebørn i projektet "Legekunst" sammen med Dina.

HANNE SCHMIDT

Hanne Schmidt er professionel billedkunstner indenfor maleri og tegning. Hun er  oprindeligt uddannet lærer med billedkunst som linjefag og har undervist i billedkunst i skoleregi gennem mange år.

Hanne underviser i tusch-tegning og maleri.

DINA BLOMSTRAND

Dina har gennem mange år arbejdet kreativt med mange forskellige udtryk og er flittig deltager på kreative og kunstneriske kurser.

Dina underviser børnehavebørn i projektet "Legekunst" og på familiedagene.

JAN KRAGSIG

Jan er billedkunstner og arbejder indenfor det klassiske maleri. Han er uddannet billedkunstlærer fra Haderslev Statsseminar, arbejder som lærer og underviser hovedsageligt i billedkunst.

Jan underviser i maleri.

RASMUS JULIUS

Rasmus  er autodidakt tegner og tegneserietegner. Han er skaberen af tegneserierne ”Ø-kuller” og ”På Dybt Vand”. Han er også tegneren på serien ”Stride Strømme” som kan ses i Herning Folkeblad, Basserne og Ude og Hjemme.  Han arbejder også med illustration til børnebøger, artikler mm.

Rasmus underviser i Tegning og Skitserier.

HANNE U. KJÆRSGAARD

Hanne er født, opvokset og bor i Brande. Arbejder som jordemor på Gødstrup sygehus. Det meste af fritiden går med kreativtet; ler, strikke, hækle, filte samt linoleumstryk. Hanne siger: "Jeg har arbejdet med linoleumstryk de sidste 4 år. Er ingen ekspert, men kan basis og glæder mig til at udbrede glæden ved at arbejde med denne udtryksform".

HEGE DALSGAARD

Hege Dalsgaard er freelance grafisk designer, voksen-underviser og alsidig skabskunstner.